torsdag 27. november 2008

Ting 19

Har nå opprettet en bruker i Second Life. Men kapasiteten på maskina her på jobb er ikke såpass at jeg kommer stort lenger. Jeg skal installere det, og prøve det ut når jeg kommer hjem. Men jeg har fått satt meg inn i hvordan det fungerer, og kan forstå at enkelte kan bli "bitt av basillen". Tror nok dette kan være moro for mange, og til stor glede for enkelte som ikke har noe sosialt nettverk i det virkelige liv. Det kan imidlertid diskuteres om det er godt for sjelen å leve et annet liv enn det man har fått utdelt. Man hører jo i media om skilsmisser som oppstår på grunnlag av at den ene er utro på virtuelt plan. Noen blir vel litt vel hekta.
Og som Knut Nærum uttrykker det i den siste barneboka si:

Lille Mille som bare ville spille
Alt som lille Mille ville
var å spille dataspill
PC, skjerm og mus og taster-
det var alt som skulle til.
Sitte stille, bare spille,
til hun ble en del av spillet-
det var alt som Mille ville.

Mor og far og lærer sa
"Lille Mille vær så snill!
Kom deg ut og gjør litt annet
enn å spille dataspill.
Ellers kan det bli så ille
at du ikke vet å skille
verden ifra dataspillet!"

Nå vet ingen lenger hvor den
spilleglade Mille er, men
grunnen er at ingen kikker
grundig inn i dataskjermen.
Inni spillet, der er Mille.
Hun har fått det som hun ville,
nå som spillet spiller Mille.

2 kommentarer:

ab sa...

ÅÅÅ det var søtt og trist!
Må nok vise guttene mine bloggen din og hvordan vi foreldre frykter det skal gå med de søte små/store barna våre...
Sjekk ellers YouTube-snutt jeg har lagt inn i bloggen min!

Marianne W. sa...

Ting 19 er notert!
Hilsen Marianne